کد خبر : 32593
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

حقوق دو میلیونی ملی پوشان خجالت آور است

حقوق دو میلیونی ملی پوشان خجالت آور است

ملی پوش تبریزی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: یک نفر به ما بگوید که چگونه می توان در شرایط فعلی با دو میلیون تومان زندگی کند و این در حالی است که حقوق یک ملی پوش وزنه برداری ۲ میلیون تومان است که حتی برخی از ملی پوشان متاهل هم هستند.

به گزارش نگاه، امیر حقوقی، وزنه بردار تبریزی تیم ملی ایران که اولین مدال تاریخ وزنه برداری استان را چند وقت پیش در مسابقات جهانی کسب کرده بود، در گفتگوی اختصاصی با نصر در خصوص وضعیت نامطلوب اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: متاسفانه شرایطی برای ملی پوشان ایجاد شده است که قابل تحمل نبوده و شایسته یک تیم ملی نیست. شرایط اردو در حدی است که هیچگونه امکانات برای ورزشکار وجود ندارد و خجالت آور است که حتی آب معدنی ملی پوشان جیره بندی شده است و شرایط خانه من بسیار ایده آل تر از اردوی تیم ملی است.
وی در ادامه افزود: ما شرایط اردو را به گوش رئیس فدراسیون هم رساندیم و با توجه به اینکه این موضوع قبل از مسابقات جهانی هم وجود داشت، آبرو داری کردیم و سعی کردیم بدون هیچگونه حواشی پیش برویم.
وی همچنین با اشاره به مشکلات متعدد اردو تیم ملی ایران خاطر نشان کرد: در این اردوها که ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم و جان و مال مان را در این راه می گذاریم، حتی مکمل های مارا هم نمی توانند تامین کنند و مشخص نیست با این شزایط ما باید به فکر قهرمانی باشیم یا تامین هزینه های معیشتی که همه ملی پوشان در این زمینه مشکل دارند.
حقوقی در ادامه با اشاره به میزان درآمد ملی پوشان وزنه برداری ایران گفت: سوال من این است که فردی را به من نشان دهید که چگونه می تواند در شرایط فعلی با دو میلیون تومان زندگی کند که حقوق ما ۲ میلیون تومان است و مشخص نیست اعضای متاهل تیم ملی چگونه می توانند با این حقوق زندگی خود را بچرخانند. این در حالی است که اردوها مدوام نیست و تنها هزینه رفت و آمد من بیش از ۴ میلیون تومان در ماه است.
این وزنه بردار ملی پوش تبریزی افزود: استان آذربایجان شرقی در قبال مدالی که برای اولین بار برای استان به ارمغان آوردم، ۵ میلیون تومان به من پاداش داد و فدراسیون هم ۱۰ میلیون تومان به من پاداش دادند که اگر به جای این مبلغ یک لوح تقدیر می دادند، بسیار شرافتمندانه بود. فدراسیون فقط هزینه اعزام ورزشکاران را پرداخت می کنند و بجای تامین رفاه ورزشکاران اعلام می کنند که ملی پوشان نیازی به هتل ۵ ستاره ندارند این در حالی است که اعضای ۱۵ نفره تیم ملی که نماینده ۸۰ میلیون جمعیت ایران هستند و همه آن ها شانس مدال دارند، چرا باید از حداقل امکانات رفاهی محروم باشند.
وی در خصوص واکنش فدراسیون به شرایط افتضاح اردوی تیم ملی گفت: پس از اعتراض ملی پوشان نسبت به شرایط فعلی، مسئولان فدراسیون به ما اعلام کردند که اگر راضی نیستید می توانید اردو را ترک کنید. مگر من همان سرباز این مملکت نیستم که مدال جهانی برای کشورم به ارمغان آوردم؟ چرا باید این بی احترامی ها نسبت به ورزشکاران وجود داشته باشد.
حقوقی افزود: تیم ملی وزنه برداری ایران که دومین رشته پر مدال ایران محسوب می شود، نه فیزیوتراپ دارد، نه پزشک متخصص، نه مشاور تغذیه، نه روانشناس و فقط یک ماساژور برای ۱۵ نفر وجود دارد. تجهیزات سالن هم مربوط به ۲۰ سال پیش است که تمرین با آنها باعث آسیب دیدگی ورزشکاران می شود. با این حال ما حتی یک رسانه هم نداریم که از وضعیت ما پرس و جو کند و وضعیت اردو را نشان دهد.
ملی پوش تبریزی در خصوص ترک اردوی تیم ملی  خاطر نشان کرد: در آستانه مسابقات بازی های کشور های اسلامی اعضای تیم ملی اردو را ترک کرده اند و این در حالی است که قبل از مسابقات المپیک یک فیزیوتراپ به اردو اضافه شد که به دلیل شرایط افتضاح تیم ملی نتوانست دوام بیاورد و اردو را ترک کرد. ما حتی یک سونا و جکوزی داریم که یک سال است خراب است و نمی توان از آن استفاده کرد. سوال اینجاست که آیا فدراسیون نمی تواند یک سونا را برای تیمی که می خواهد برای این کشور مدال بیاورد، تعمیر کند؟
امیر حقوقی در پایان با درخواست حمایت از مسئولان کشوری گفت: در اردوی تیم ملی ورزشکارانی حضور دارند که اکثر آن ها مدال جهانی و المپیک دارند و سرمایه این کشور هستند و ما همان هایی هستیم که دل خانواده های شهدا را شاد کردیم و این حق ما نیست که در چنین شرایطی قرار بگیریم و تنها درخواست ما امکانات است.
از دکتر سجادی و دکتر صالح امیری درخواست می کنم اجازه ندهند حق ما پایمال شود ما برای پرچم ابن کشور زحمت می  کشیم و در این کشور غریبه نیستیم لذا از وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته المپیک خواهشمندم به وضعیت ما رسیدگی کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 17 =