کد خبر : 1101
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۱۲

حسین خطیبی در آزمونی سخت/ مربی جدید می‌تواند فرشته نجات ماشین‌سازی شود

حسین خطیبی در آزمونی سخت/ مربی جدید می‌تواند فرشته نجات ماشین‌سازی شود

حسین خطیبی یکی از بزرگترین شانس‌های مربیگری‌اش را در این هفته امتحان خواهد کرد. به گزارش نگاه، با استعفای رسول خطیبی، حسین خطیبی دستیار اول وی به عنوان مسؤول فنی تیم ماشین‌سازی در بازی برابر ذوب‌آهن اصفهان انتخاب شده است. هر چند در بین گزینه‌های مطرح شده برای هدایت ماشین‌سازی نامی از حسین خطیبی به

حسین خطیبی یکی از بزرگترین شانس‌های مربیگری‌اش را در این هفته امتحان خواهد کرد.

به گزارش نگاه، با استعفای رسول خطیبی، حسین خطیبی دستیار اول وی به عنوان مسؤول فنی تیم ماشین‌سازی در بازی برابر ذوب‌آهن اصفهان انتخاب شده است.

هر چند در بین گزینه‌های مطرح شده برای هدایت ماشین‌سازی نامی از حسین خطیبی به چشم نمی‌خورد، اما این مربی می‌تواند با پیروزی برابر ذوب‌آهن بعد از هفت شکست متوالی ماشین سازی، نگاه‌ها را به سوی خود معطوف کند، ماموریت سختی که شاید منجر به اعتماد هیات مدیره به وی شده و تا پایان فصل تیم را به وی بسپارند.

نگاه آذربايجان  در گزارشی به عملکرد مربیان جایگزین به جای مربیان مستعفی و یا اخراج شده تیم های تبریزی پرداخته است.

در دهه ۵۰ و ۶۰ اخراج‌، برکناری و یا استعفای مربیان در فوتبال کشور متداول نبوده است و تقریبا از دهه ۷۰ این موضوع در فوتبال ایران مرسوم شده است.

شهرداری تبریز سال ۱۳۷۴:

سابو آدریان رومانیایی که فصل قبلش جانشین اسماعیل هاشمی شده بوده و تیم شهرداری تبریز را با جهش فوق‌العاده از قعر جدول تا رده چهارم گروه بالا کشیده بود، در این فصل با وجود داشتن مهره‌های خوبی نتوانست نتایج درخشان خود را تکرار کند و در میانه‌های فصل از تیم شهرداری تبریز اخراج شد.

بیژن ذوالفقارنسب جانشین سابو هم نتوانست شهرداری را نجات دهد و این تیم سقوط کرد، شهرداری در سال ۷۵ با همین مربی قهرمان لیگ دسته دو شده و به لیگ یک بازگشت و در سال ۷۶ عنوان بهترین تیم شهرستانی کشور را کسب کرد که بهترین رتبه کسب شده شهرداری تبریز تا به امروز است.

تراکتورسازی تبریز سال ۱۳۷۶:

یوان دیمیترو از رومانی دومین حضور خود را در تیم تراکتورسازی تجربه کرد و در نهایت نتوانست در این تیم موفق عمل کند، دیمیترو برکنار و ستار نوبری جانشین وی شد، ستار نوبریکه از بازیکنان قدیمی تراکتورسازی بود در نهایت موفق شد تراکتورسازی را در لیگ آزادگان(لیگ برتر فعلی) نگه دارد.

تراکتورسازی تبریز سال ۱۳۷۷:

فیروز کریمی به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی معرفی شد، برای نخستین بار موجی از بازیکنان غیر بومی در تیم تراکتورسازی به کار گرفته شد، به جز یک مقطع کوتاه سه هفته ای فیروز کریمی بسیار ضعیف عمل کرده و در نهایت تیم را در قعر جدول به ستار نوبری سپرد، ستار نوبری برای دومین بار ماموریت داشت تراکتورسازی را از خطر سقوط نجات دهد و در نهایت نیز موفق به انجام این کار شد. جالب اینکه این مربی با وجود دو بار نجات تراکتورسازی، هیچ گاه از ابتدای فصل به عنوان سرمربی این تیم معرفی نشد.

تراکتورسازی تبریز ۱۳۷۸:

بوریس تیبیلیف از روسیه سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز انتخاب شد، نتایج این مربی خارجی به حدی ضعیف بود که چند بازی بعد از شروع لیگ برکنار و ضیایی جانشین وی شد،محمدحسین ضیایی در پایان فصل تیم تراکتورسازی را ششم کرد، این سومین فصل پی در پی بود که تحولات مربیان در میانه های راه در تیم تراکتورسازی جواب می داد.

تراکتورسازی تبریز ۱۳۷۹:

ضیایی فصل را بد شروع کرد، فشار تماشاگران که خواستار بازگشت واسیلی گوجا بودند روز به روز بیشتر شده و کم کم دامنه اعتراضات برای نخستین بار به کاظم امانی مدیر باشگاه تراکتورسازی رسید، امانی عذر ضیایی‌ را خواسته و به پیشنهاد فائقی معاون سازمان تربیت بدنی کشور، رضا وطن‌خواه را به عنوان سرمربی تیم معرفی کرد، اما این بار تحولات میانه‌های فصل برای تراکتورسازی نجات بخش نبوده و تراکتورسازی با وطن خواه هم نتیجه نگرفته و در رده آخر جدول قرار گرفت.

تراکتورسازی تبریز ۱۳۸۰:

فائقی مرد قدرتمند آن روزهای ورزش کشور به تیم تراکتورسازی یک فرصت دیگر داده و به خاطر تراکتورسازی هیچ تیمی از لیگ سقوط نکرد و دو تیم به لیگ افزوده شد تا نخستین دوره لیگ برتر با حضور ۱۴ تیم برگزار شود.

هدایت تیم تراکتورسازی در نیم فصل اول برعهده محمود یاوری بود و این تیم در ۱۳ بازی پیروزی کسب نکرده و با ۵ تساوی و ۸ شکست و ۵ امتیاز در قعر جدول قرار داشت، موضوع وحشتناک زدن یک گل در ۱۳ بازی بود، یاوری استعفا داد و احد شیخ‌لاری جانشین وی شد، تراکتورسازی در نیم فصل دوم دو پیروزی کسب کرد، اما برای ماندن در لیگ برتر کافی نبود و این تیم سقوط کرد.

شهرداری تبریز ۱۳۸۹:

اکبر میثاقیان که تیم شهرداری تبریز را بدون باخت به لیگ برتر رسانده بود نتوانست در این مسابقات خوب عمل کند و در نهایت برکنار شد و حمید درخشان جانشین وی شد، بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس آرام آرام شهرداری تبریز را از انتهای جدول بالا کشید و این تیم در پایان فصل از خطر سقوط رهایی یافت.

شهرداری تبریز ۱۳۹۰:

یسیج سرمربی صربستانی تیم شهرداری تبریز نتوانست انتظارات را برآورده و در نیم فصل برکنار شد. نتایج علی اصغر مدیر روستا که مربی جایگزین بوده ضعیف‌تر از یسیج بوده و در نهایت شهرداری تبریز به لیگ یک سقوط کرد.

گسترش فولاد تبریز سال ۱۳۹۱:

رسول خطیبی تیم گسترش فولاد را با اقتدار به لیگ برتر رسانده بود اما در نیم فصل به دلیل نتایج ضعیف برکنار و مهدی تارتار جانشین وی شد، تارتار موفق شد تیم گسترش فولاد را در لیگ برتر حفظ کند.

گسترش فولاد تبریز سال ۱۳۹۲:

مهدی تارتار که سال گذشته ناجی و فرشته نجات آبی های تبریز شده بود، در این سال با نتایج ضعیف گسترش فولاد را در پایین جدول قرار داد بود، بعد از هفته سیزدهم وی برکنار و فراز کمالوند جانشین وی شد. کمالوند در عملیات نجات موفق عمل کرده و این تیم را در لیگ برتر حفظ نمود.

مربیان موفق در ماموریت نجات

ستار نوبری دو بار، فراز کمالوند، حمید درخشان، محمد‌حسین ضیایی و مهدی تارتار مربیانی بودند که در فوتبال تبریز موفق به حفظ تیم‌های بحران‌زده‌‌ای شدند که در میانه‌های راه به آنها تحویل داده شده بود.

در بین مدیران نیز کاظم امانی با چهار با تغییر مربیان رکورددار است که سه بار موفقیت‌آمیز بوده است. سمندر هم در گسترش‌فولاد دو بار تغییر مربیان در میانه‌های فصل داشته که در هر دو بار جواب مثبت را گرفته است.

در لیگ برتر گسترش‌‌فولادی ها از تغییر مربیان خود کاملا نتیجه گرفته‌اند، در لیگ آزادگان نیز همین امر برای تراکتورسازی صدق می کند. اما بعضی وقت‌ها تعویض مربی نتیجه‌بخش نبوده است.

حالا در تیم ماشین‌سازی رسول خطیبی استعفا داده و باید منتظر ماند و دید جانشین وی موفق به حفظ تیم ماشین‌سازی در لیگ برتر خواهد بود.

——————————-

گزارش: فرهاد فرهادپور

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =