کد خبر : 36395
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز مطرح کرد:

مردم از محلول پاشی حمایت کنند/حذف نمک‌پاشی برای آینده فرزندانمان است

مردم از محلول پاشی حمایت کنند/حذف نمک‌پاشی برای آینده فرزندانمان است
معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز گفت: گ از شهروندان عزیز تبریزی می‌خواهیم برای آینده فرزندانمان و همچنین حفظ محیط زیست از طرح محلول پاشی به جای نمک ریزی حمایت کنند.

به گزارش نگاه، جواد صدیقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اولین کاری که در یک سال گذشته انجام دادیم، شروع طرح نگهداشت شهری بود که در آن هرمنطقه به سه ناحیه تقسیم شد. در این طرح زیباسازی، پاکسازی، حذف زواید بصری، کف‌سازی و رنگ آمیزی و…بود که اکثرا هم ای اتفاق در مناطق کم برخوردار اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: اگر به یک سال گذشته نگاه کنیم، قطعا متوجه می‌شویم که خدمات شهری در چه حجم عظیمی آسفالت ریزی شد و البته همچنان محلات ما به آسفالت ریزی نیاز دارند.

معاون خدمات شهری با اشاره به موضوع سگ‌های خیابانی عنوان کرد: در راستای جمع آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد با پناهگاه پردیس قرارداد بستیم تا جمع آوری توسط شهرداری و عقیم سازی توسط پناهگاه انجام شود.

وی ادامه داد: آماری که حامی حیوانات داده بودند این بود که بیشتر از ۷۰۰ عدد سگ در تبریز نیست در حالیکه بیش از هزار قلاده جمع آوری شده اما متاسفانه باز هم جمعیت این سگ‌ها افزایش یافته که به نظر می‌رسد از شهرهای اطراف که امکانات ندارند، جمع آوری و در ورودی تبریز رهاسازی می‌شوند.

صدیقی تصریح کرد: متاسفانه اکثر سگ‌هایی که به تازگی مشاهده می‌شوند بیمار هستند و با کمک حامی حیوانات در حال جمع آوری و نگهداری آنها در پناهگاه هستیم.

وی در خصوص سد معبر در شهر تبریز گفت: در شهر تبریز بیش از ۳۰۰ دستگاه وانت بار وجود دارد که در دست ۱۸ نفر است که متاسفانه بعضا فقط اقدام به فروش میوه نمی‌کنند و اقدام به آلوده کردن جوانان هم با فروش مواد و مشروبات الکلی می‌کنند. حتی در خصوص دستفروشان و طاباقچی‌ها برخی افراد به چنان جسارتی رسیده‌اند که خیابان‌ها را به این افراد اجاره می‌دهند.

معاون خدمات شهری تبریز ادامه داد: ما به ۵۰۰ دستگاه ابلاغیه دادیم اما فقط ۵۰ نفر خودش را معرفی کرد زیرا باقی موارد مربوط به یک تعداد محدود است که جسارت معرفی خودشان را ندارند، البته ما به همین تعدادی که خودشان را معرفی کرده‌اند قطعا خدمات ارائه می‌کنیم چون واقعا نیاز به این کار دارند.

وی عنوان کرد: در بحث جمع آوری سدمعبر ۱۱ دستگاه باید با شهرداری همراهی کنند و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند جلوی این مساله را بگیرد. البته خوشبختانه دادستانی در این مساله بسیار با ما همراه هستند.

صدیقی با اشاره به نمک پاشی گسترده در سال گذشته ابراز داشت: متاسفانه سال گذشته به ازای هر شهروند ۲۵ کیلوگرم نمک پاشی صورت گرفت که اثرات بسیار زیادی از جمله، شور‌شدن چاه های آب، از بین رفتن محیط زیست و تخریب زیرساخت‌های شهری دارد اما از مرداد ماه امسال با دستور شهردار تبریز به دنبال خرید محلول‌ها با کمک دانشگاه تبریز رفتیم که این محلول‌ها برای آسفالت و محیط زیست ضرری ندارد.

وی ادامه داد: از شهرهایی مثل ارومیه، زنجان، اردبیل و شهرهای کوچک در خصوص این محلول از ما پیگیر شده‌اند و اگر آن جوابی که ما می‌خواهیم را بدهد، به نام شهرداری تبریز ثبت خواهیم کرد.

صدیقی تصریح کرد: همچنین در مناطقی که امکان محلول پاشی نخواهد بود از مردم بخواهیم که هرکس برف جلوی خانه‌اش را بر سر محلات جمع کنند تا ما هم آن‌ها را جمع کرده و به آجی چای یا امثال آنها انتقال دهیم.

وی در پایان گفت: این محلول تحت نظارت دانشکده شیمی دانشگاه تبریز و توسط خود شهرداری تولید می شود و دارای تمامی مجوز‌های وزارت بهداشت می‌باشد. بنابراین از شهروندان عزیز تبریزی می‌خواهیم برای آینده کودکانمان و همچنین حفظ محیط زیست از طرح محلول پاشی به جای نمک ریزی حمایت کنند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 18 =