کد خبر : 12704
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۵۷

جام جهانی فوتسال به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار می شود

جام جهانی فوتسال به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار می شود

استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری جام جهانی فوتسال به میزبانی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل خبر داد. به گزارش آوای سهند به نقل از مهر، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، سه شنبه شب در سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم که با حضور میهمانان داخلی و خارجی، امام جمعه

استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری جام جهانی فوتسال به میزبانی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل خبر داد.

به گزارش آوای سهند به نقل از مهر، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، سه شنبه شب در سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم که با حضور میهمانان داخلی و خارجی، امام جمعه مرند و فرماندار ویژه این شهرستان، در کاروانسرای یام مرند برگزار شد، اظهار داشت: ملتی که با گذشته خود ارتباط نداشته باشد ملتی مرده است، حیات بشر به فرهنگ و علم و اندیشه و دانایی و میراث معنوی است.

وی راه را تنها وسیله ارتباطی بین کشورها در گذشته دانست و افزود: جاده ابریشم، تمدن های شرق و غرب را به هم ربط داده است و بهره های پیشرفت و تکامل به کشورهای حاضر در این مسیر رسیده است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهر تبریز به عنوان شهر اولین ها مطرح است که ۱۹۵ سال قبل، اولین چاپخانه در کشور ایران در این شهر دایر و زمینه ای برای انتشار اولین نشریه و تشکیل مدرسه شده است.

خدابخش با اشاره به ایجاد دانشگاه ربع رشیدی تبریز در ۷۰۰ سال گذشته ابراز داشت: این دانشگاه به ۷ زبان زنده دنیا تدریس داشته و علم و عمل در این دانشگاه معنا پیدا کرده بود.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ربع رشیدی به اندازه ای عظمت داشته که هزینه های آن از موقوفات تامین می شده که این موقوفات به ثبت جهانی رسیده است.

وی تاکید کرد: علامه طباطبایی، استاد شهریار، پروین اعتصامی و هزاران عالم، دست پرورده فکر ارزشمندی است که دانش و چاپخانه و فرهنگ و فکر را در تبریز به عنوان اصلی ترین دستاورد مسیر جاده ابریشم انتخاب کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به جایگاه تجارت تبریز در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار فرش از تبریز صادر شده که توسط بخش خصوصی محقق شده است، هم اکنون تولید کننده هایی در تبریز فعالیت می کنند که محصولات خود را به ۶۰ کشور صادر می کنند.

رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای معرفی تبریز است

خدابخش در بخش دیگری برگزاری کنفرانس بین المللی را فرصت بسیار مبارکی برای تبریز در سال ۲۰۱۸ دانست و اظهار داشت: یکی از برنامه های مصوب دولت، برگزاری کنفرانس ها و رویدادهای بین المللی ورزشی و فرهنگی به میزبانی شهر تبریز بود.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی افزود: هیچ کدام یک از سالن های ورزشی تبریز استاندارد نبود اما به برکت برگزاری رویدادهای بین المللی ورزشی، ۲ سالن ورزشی تبریز بهسازی و استاندارد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا رقابت های فوتسال جام جهانی به میزبانی مشترک استان های آذربایجان شرقی و اردبیل برگزار خواهد شد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 1 =