کد خبر : 36362
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

در دیدار شهرداران تبریز و مشهد مطرح شد؛

بررسی زمینه‌های همکاری پروژه‌های کلان شهری

بررسی زمینه‌های همکاری پروژه‌های کلان شهری
شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در دیدار با شهردار مشهد پیرامون پروژه‌های کلان شهری بحث و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش نگاه به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در سفر خود به مشهد مقدس، با سید عبدالله ارجائی شهردار این شهر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مباحث مختلفی پیرامون پروژه‌های کلان شهری و زمینه‌های همکاری‌ مشترک بین دو کلانشهر تبریز و مشهد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

یعقوب هوشیار در این دیدار با اشاره به موضوعات مهم شهری اجرا شده در تبریز از جمله موضوع پسماند، اظهار کرد: با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در حال برنامه‌ریزی برای بسترسازی و جذب سرمایه‌گذار در حوزه پسماند هستیم.

 

وی با اشاره به توجه مدیریت شهری تبریز به موضوع فناوری اطلاعات و هوشمندسازی، گفت: احداث ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری توسط مجموعه شهرداری تبریز انجام و این مقدار فیبر نوری تا پایان سال تقدیم شهروندان تبریزی خواهد شد.

هوشیار بحث سرمایه گذاری را یکی از مباحث مورد توجه شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز دانست و با اعلام اینکه همایش بین المللی سرمایه گذاری اردیبهشت آینده در تبریز برگزار می شود، افزود: مقوله جذب سرمایه‌گذاری در تدوین بودجه سال آینده شهرداری تبریز یکی از موارد ضروری است و با توجه به استقبال مدیریت شهری از سرمایه‌گذاران، مدیران و شهرداران مناطق تبریز تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذار به کار گرفته اند.

 

شهردار تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به موضوع حمل و نقل عمومی، بیان کرد: یکی از معضلات جدی کلانشهرها، حوزه حمل و نقل عمومی است که در این راستا اتوبوس‌های خریداری شده تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی تبریز اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح نوسازی دو هزار دستگاه تاکسی از طرف شهرداری به شورای اسلامی شهر تبریز ارایه شده است، افزود: این طرح با هدف حمایت از تاکسیرانان اجرا خواهد شد.

شهردار تبریز تکمیل پروژه مترو تبریز را یکی از اولویت های مهم شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری عنوان کرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + سه =