کد خبر : 36410
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

مدیرعامل سازمان فرهنگی،اجتماعی شهرداری تبریز:

اطلس اجتماعی محلات محروم تبریز تدوین شد

اطلس اجتماعی محلات محروم تبریز تدوین شد
مدیرعامل سازمان فرهنگی،اجتماعی شهرداری تبریز گفت: اطلس اجتماعی به منظور شناسایی آسیب‌ها در راستای حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست ویژه محلات محروم شهر تدوین شده است.

به گزارش نگاه، امیر نصیربیگی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه از پیش بینی برنامه های اجتماعی برای سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش نویس تشکیل قرارگاه اجتماعی آماده شده و به زودی برنامه ها و فعالیت های خود را شروع می کند.
وی استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان حوزه فرهنگ و هنر به ویژه هنرمندان در فضاسازی شهری و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را اولویت مهم این سازمان در دوره جدید برشمرد و افزود: با ارزیابی نواقص و کاستی‌های گذشته به دنبال اجرای کارهای فرهنگی باکیفیت هستیم.
نصیربیگی گفت: سال های گذشته اجرای مراسم هنری ایام فاطمیه محدود به ۲ رشته بود و برنامه خاص هنری نبود اما امسال تلاش می کنیم در رشته های مختلف از ظرفیت هنرمندان استفاده کرده و برنامه های متنوع و باکیفیت فرهنگی و هنری اجرا کنیم.
وی دعوت از عکاسان و آحاد مردم برای خلق اثر هنری و دینی در قالب «قاب آسمان» را از جمله برنامه های سازمان عنوان کرد و گفت: تولیدآثار فاخر فرهنگی و هنری و نیز استفاده از این آثار در سیمای شهری از اهداف این طرح می باشد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال القای ناامیدی در جامعه هستند، افزود: ما باید فضای نشاط و امید را در جامعه به وجود آوریم که در این راستا برنامه های اساسی تحت عنوان جشنواره زمستانه از شروع فصل زمستان تا عید نوروز همچون ویژه برنامه شب یلدا، ایام نوروز و سایر اعیاد ملی طراحی شده است.
نصیربیگی با تاکید بر اینکه توجه به کارهای فرهنگی و اجتماعی جزو مهم ترین برنامه های سازمان بوده و در این راستا ستادی تشکیل و برنامه هایی برای آن تدوین شده است، خاطرنشان کرد: با مساعدت شهرداران مناطق از سال آینده هر هفته یک برنامه شاخص فرهنگی، هنری، ورزشی در یکی از مناطق اجرا می شود .
وی گفت: برنامه زنده نامان به مدت ۱۰ سال است که راکد مانده اما امسال با همت شهردار تبریز این برنامه را اجرا می کنیم.
نصیر بیگی در مورد جشنواره فیروزه نیز گفت: هیات تخصصی تغییراتی در شکل و محتوای آن انجام داده است که به زودی با عنوان و محتوای جدید اجرایی می شود.
وی در باره کتاب سال تبریز هم اظهار کرد: بخش عمده اجرای این رویداد مهم ادبی و فرهنگی منوط به تولید آثار است که در جهت حمایت از تولید آثار فرهنگی، سال آینده برنامه کتاب سال را اجرا می کنیم.
نصیربیگی برگزاری هفته های فرهنگی را جزو وظایف سازمانی دانست و افزود: برای سال آینده اجرای سه هفته فرهنگی در چند کشور خارجی را پیشنهاد کردیم همچنین از ظرفیت های مشترک شهر خوانده ها نیز در اجرای مراسم فرهنگی استفاده می شود.
وی بر توجه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان تاکید کرد و گفت: هنرهایی چون تعزیه و تئاتر، تکم چی جزو شاخص های برجسته فرهنگ و هنر آذربایجان هستند که با کمک متولیان فرهنگی این حوزه می توان ضمن اجرای کارهای ماندگار، فرهنگ و هنر غنی خود را به مردم ایران و کشورهای همجوار بیشتر بشناسانیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز سیاست سازمان برای سال ۱۴۰۲ را تلاش بر اقدامات محله محور عنوان کرد و گفت: شناسایی آسیب ها و فرصت ها با تکیه بر اقدامات محله محور، اجرای برنامه های فرهنگی . هنری با جایگاه مسجد محور و نیز اجرای برنامه های مساله محور و پیامد محور از جمله اقدامات در دست اجرا می باشد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + سه =