کد خبر : 31994
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

معلمانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم

معلمانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید اینکه باید معلمانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم، گفت: یکی از اهداف کلان، راهبردی و حیاتی برای انقلاب اسلامی تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع در کنار علوم جدید بوده است.

به گزارش نگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت، به مناسبت هفته معلم در دیدار تعدادی از معلمان و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه هزینه در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است گفت: هزینه در آموزش و پرورش در راستای ارتقای کیفیت، سرمایه گذاری بلندمدت و تمدن ساز است.
وی در این باره با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در تکریم شخصیت معلم تراز انقلاب گفت: برای داشتن کشوری غنی و سربلند و مردم فهیم و شجاع باید زیرساخت‌های اصلی جامعه درست شود و این زیر ساخت‌ها در نظام آموزشی و در دوران کودکی و نوجوانی درست می‌شود.
وی با اشاره به لزوم پاک دستی مدیران در همه عرصه‌های اقتصادی و سیاسی گفت: نیاز اصلی آموزش و پرورش وجود معلمان پاک قلب و پاک اندیش است که خوبی‌ها را در ذهن کودکان نهادینه کنند و آموزه‌های ایرانی و اسلامی را در بین دانش آموزان ترویج دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع از اهداف و راهبردهای نظام اسلامی است اضافه کرد: شکوفایی نظام آموزشی بر پایه آموزه‌های اسلام و انقلاب با نقش آفرینی معلمانی است که خود با تربیت اسلامی فعالان جبهه انقلاب پا به عرصه تعیلم و تربیت گذاشته‌اند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مدارس ابتدایی به لحاظ تاثیرپذیری کودکان از آموزه‌های دینی و تربیتی گفت: جامعه شناسان آموزش و پرورش را مهمترین نهاد دریک جامعه موفق می‌دانند چرا که جنبه‌های اعتقادی، اجتماعی، فکری و جسمانی زیرنظر این نهاد مهم شکل گیری و استخوان بندی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش ابر چالش نظام آموزشی است که باید با راهکارهای درست، سنجیده و در راستای ارتقای انگیزه معلمان و کاهش مشکلات معیشتی آنها چاره اندیشی شود.
نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه معلمان باید به لحاظ علمی و فنی به روزترین افراد جامعه باشند ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان و بهره‌گیری از تجارب افراد صلاحیت دار و بازنشسته و جانشین پروری و همتا سازی از دیگر مسائلی است که باید در دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی اجتناب از مدیریت ذره بینی در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید به کارهای جزیی سرگرم شد بلکه باید در سطح کلان تصمیم های بزرگ گرفت تا بهره وری زیر مجموعه نیز افزایش یابد و نباید کلیات را فدای جزییات کرد.
وی با ابراز خرسندی از خارج شدن سند ۲۰۳۰ از دستور کار و فراهم شدن مقدمات اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش افزود: نیاز اصلی آموزش و پرورش وجود معلمان پاک قلب و پاک اندیش است که خوبی‌ها را در ذهن کودکان نهادینه کنند و آموزه های ایرانی و اسلامی را در بین دانش آموزان ترویج دهند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، بر تقویت برنامه‌های تربیتی، قرآن، عترت، نماز و حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: دوران شکل گیری شخصیت و روحیات کودکان در دوران ابتدایی است از این رو باید از همان سنین به مسائل تربیتی و آموزش آموزه های اسلامی از سوی معلمانان دلسوز مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − چهارده =